reklama

trblietavo

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Z toho, čo som si sem niekoľko dní zaznamenávala, som vycenzúrovala úplne všetko, všetko o otáznikoch a pocitoch, všetky slová, ktoré sú dnes vhodné len do súkromného pruhovaného denníka večne zavretom niekde v drevených zásuvkách. Vlastne som tam zatvorená ja, vpísaná do strán krivým písmom.

Vymazala som to preto, lebo všetky tie pocity sa rozplynuli a nahradili ich iné, namiesto starého slova koniec by sa dalo povedať začiatok, zrodenie. Ale je to preč, minulosť, za ktorou sa môžem už len bezmocne obzrieť cez plece, zamávať ručníkom ako v romantických filmoch pri rozlúčkach. Ale nechcem byť taká sentimentálna! Zažívam niečo, čo som doteraz nepoznala, tie sny a predstavy, ktoré sa teraz veľmi pomaly a postupne napĺňajú. Po kúskoch, ktoré niekedy ťažko prijímam. Toľké návaly radostí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechcela som, aby som sa prehltila tými obrázkami naraz, filmovými obrázkami v obálke, ktorá chvíľu ležala na stole vo vinárni, potom v čajovni, putovná obálka. Tá čajovňa je v meste nová, na stenách sú malé úlomky zrkadiel, trbliecu sa, lesknú sa do očí. Najradšej mám čierny čaj s kúskami čokolády alebo s kávovými zrnami. Keď vtedy na stole ležala obálka s negatívmi a všetci štyria sme okolo nej sedeli, bolo to inak. Inak, ako keby sme tam rovnako sedeli teraz.

Bol by dotyk rúk a nosov a pier.

Vtedy som nepoznala ten výhľad z balkóna, malé svetielka Nitry, na ktoré sme hľadeli spolu. Hrala hudba, biele víno a smiech do rytmu, okná, veľké okná sa leskli mestom za nimi. Otočím hlavou a očami vnímam dokonalosť rodného kraja, najradšej by som nežmurkala, aby mi v tej krátkej chvíli niečo neodplávalo. Vidíme strechy, pomaly unikajúce autá, usporiadané svetlá priemyselného parku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lietam(e) nad životom v NR,

mysľou lietam pri troch farebných tulipánoch. Neskôr do domu prišli ďalšie.

Trochu egoistický pohľad do seba, pohľad do vnútra, čo mám a čo nemám rada. Ale baví ma to a stále na to (na seba) myslím. Vysvetľujem si to ako myšlienky osamotenej osoby zasiahnutej nejakou chorobou. Pitvem sa v sebe:

.mám rada, keď sa mi zvlnia vlasy

.mám rada dlhé rozprávanie s P. až do rána, do svitania

.mám rada letné sedenie v okne svojej izby

.mám rada oslovenie čučoriedka

.mám rada niekoľkohodinové cestovania autobusom

.mám rada, keď prídem domov a dom je prázdny

.mám rada jar

Večer som písala o sebe a ráno, v tichom prázdnom dome zasiahnutom mojím spánkom, sa ozval zvonček. Ozvala sa poštárka s obálkou pre mňa, voňavé knižky, Hodváb s trblietavým obalom. Snežilo, do vlasov mi za tých pár minút nafúkalo biele snehové vločky, ktoré sa topili až vo vnútri, priamo pred zrkadlom v predsieni. O niekoľko hodín mi do domu prišla ďalšia milosť, J. s tulipánmi, rozprávali sme sa, dlho, dlho a hlboko a potichu, slová len pre nás, slová, ktoré zabezpečili myšlienky na celý večer. Prešli sme sa zasneženými ulicami, pád na ľade, požičané rukavice, autobus.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neskôr tá noc bola celá hrozná. Každá hviezda na nebi bola zlým pocitom a zlou myšlienkou víriacou v hlave. Toľko udalostí a všetky z neba padali ako hviezdy. Zhasli.

A ani počas ďalších nocí nezažiarili v celosti, len žmurkali spoza snehových mračien.

Obrázok blogu


Dnes večer budem opäť čítať Annu Gavaldu, Miloval som ju:

"...nakúpiť riad, sprostosti, veci, čo na nič neslúžia, jesť zmrzlinu, obzerať si ľudí, poraziť ťa v šachu, počúvať jazz, reggae, tancovať mambo a čaču, nudiť sa, vystrájať bláznovstvá, nemať náladu, smiať sa, obkrútiť si ťa okolo prsta, hľadať dom s výhľadom na kravy..."

Keď to čítam, spájam si to s realitou vedľa mňa. Rada by som konala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A o pár dní budeme sedieť v lietadle, v smere na juh, na ostrov. Uvidíme maltské februárové procesy kvitnutia, maltský karneval, maltskú časť Stredozemného mora. Budem robiť fotky, veľa fotiek, budeme si musieť zvyknúť na náhlu zmenu počasia, odhodíme hrubé zimné kabáty a čižmy, lebo vstúpime do jari, celkom nečakane. Viem, že oči sa mi budú trblietať pohľadmi na prostredie. Chcem kvetinárstva a kaviarne, ktoré sme videli vo filme.

A chcem aj Amsterdam, o ktorom sme sa rozprávali včera, naše predstavy toho večera, tulipány, hotel, plány.

Keby tak bolo.

+ bonusy:

. tulipánový

. zimný

. raňajkový

Jana Martišková

Jana Martišková

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som a pôsobím tu: jana mARTish, flickr, facebook, tumblr Zoznam autorových rubrík:  .pro life..trala..len krátko..deep..ani neviem..fotograf..pokusy.

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu