reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jana Martišková

Jana Martišková

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som a pôsobím tu: jana mARTish, flickr, facebook, tumblr Zoznam autorových rubrík:  .pro life..trala..len krátko..deep..ani neviem..fotograf..pokusy.

reklama

.trala.

love, love

Jana Martišková

love, love

  • 8. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 012x
  • 1
red

Jana Martišková

red

  • 26. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 896x
  • 2
čo začína

Jana Martišková

čo začína

  • 14. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 775x
  • 2
už je čas

Jana Martišková

už je čas

  • 23. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 650x
  • 2
prstom na skle

Jana Martišková

prstom na skle

  • 22. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 560x
  • 0
reklama
kráčať m(i)estami

Jana Martišková

kráčať m(i)estami

  • 29. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
ako hodváb

Jana Martišková

ako hodváb

  • 8. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
rozmanitá esej

Jana Martišková

rozmanitá esej

  • 21. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
kvitnú kvety

Jana Martišková

kvitnú kvety

  • 23. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
nevysloviteľné

Jana Martišková

nevysloviteľné

  • 30. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
zapamätať si

Jana Martišková

zapamätať si

  • 1. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Ako je a ako bude

Jana Martišková

Ako je a ako bude

Cítim nečistotu na mojich rukách, možno je to z tejto klávesnice alebo z dymu, ktorý sa ťahá tmavými ulicami, pod lampami viditeľný, obťažuje môj nos a vpíja sa do mojich vlasov. Umývala som si zuby modrou pastou, teraz si čistím ruky modrým mydlom, ževraj vôňa mora, nepení tak, ako by som si priala, uterák zavesený na dverách tiež modrý, voňavý, na zemi sa jemne povaľujú vypadané vlasy, niektoré svetlé, niektoré tmavé.

  • 8. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Výnimočnosť okamihu

Jana Martišková

Výnimočnosť okamihu

Niekedy poteší len pár slov, len pár kratučkých viet a radosť vo mne stúpa, rastú pocity, že dobre, že viem o čom vraví, že to poznám a že je to také umenie, áno umenie, keď niekto dokáže slovami na papieri opísať vnútorné dianie, vnútorné pocity a vložiť do toho kúsok predstavivosti aj fantázie, kúsok seba. Vedome robiť šťastným tých iných ľudí.

  • 27. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Chuť

Jana Martišková

Chuť

Farebný šál omotaný okolo krku, aj zelená, aj fialová, aj ružová farba. Niekedy sa len tak rozhliadnem po triede a zbadám modré Labello na vedlajšej lavici, paličky na bicie v ruksaku, aj noty k tomu, ešte odrazy okien a závesov v okuliaroch, červené valentínske lízatko. Počúvam o rozdiele medzi filozofiou a mýtusom, je tu zima, riadna, ukradla by som Katke tie ružové ponožky.

  • 15. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 990x
  • 2
Všelijako

Jana Martišková

Všelijako

Svietilo jasné slnko a mňa sa opäť dotkla túžba po fotení, lúče osvetlili čerstvo upečenú bábovku, ktorú maminka piekla, zatiaľ čo ja som umývala príbory a taniere od rajčín a olivového oleja, misky od cesta, zatiaľ čo na dodkovej streche sedeli susedove holuby (a možno ani nesedeli, ale tak som chcela, predstavovala si) a rozprávala som o voňavom grepe.

  • 3. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
Nepokoje

Jana Martišková

Nepokoje

Niekedy si vravím, že by bolo dobré niečo urobiť. Spraviť prvý krok a nie len čakať na zázraky, na ktoré vlastne ani neverím. Nikdy.

  • 31. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
A zase raz...

Jana Martišková

A zase raz...

Nasnežilo a sneh sa držal. Išla som pešou zónou, na chodníku veľa soli a rozožierala mi (už aj tak zničené) čižmy. Rozoberali vianočné mestečko, stromček z námestia zmizol, akoby sviatkom odzvonilo, čo však pre mňa nie. Stále vo mne vrie vianočná nálada, vôňa grepu, ktorý som si dnes konečne ošúpala a kúsok po kúsku vychutnávala jeho kyslé šťavy, tie, ktoré mi tiekli po brade, po prstoch ako malému dieťaťu.

  • 28. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Som fialka.

Jana Martišková

Som fialka.

Tým slovám nerozumiem a je mi to jedno, počúvam len ten perfektný hlas, pečieme perníky a cítim sa vianočne, tak ako pred rokom, pred pred rokom, atď... (tri bodky, ako za mojej starej éry).

  • 16. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Pupendo

Jana Martišková

Pupendo

Slová vrývajúce sa do pamäti, neskutočne skutočné, zamlčané myšlienky a nevyjadrené pocity a tak to asi aj zostane, šľahačka rozplývajúca sa na jazyku.  Všetko dobre.  Zhluk nedokončiteľných viet v hlave, len začiatky bez bodky na konci.

  • 2. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
lebo

Jana Martišková

lebo

Dlho mi potrvá, kým sa s nimi zžijem, ľudia si ma obzerajú a hodnotia, skrývam sa a aj JA chcem hodnotiť, no na to nemám právo, lebo... Proste nemám. Hľadáme, hľadáme slová, na ktoré nevieme prísť, a potom rozmýšľame a hovoríme všetky slová na a:

  • 23. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu