reklama

Že sa mám letne

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Z vlastnej vôle som vstala o pol siedmej, v kúpeľni si umyla tvár vlažnou vodou, naliala vodu do kanvice a do šálky nasypala jeden a pol lyžičky zeleného čaju. Vrátila som sa do postele s knihou v náručí, chvíľu som ju len tak objímala a nečítala a keď som ju otvorila tam, kde sa celý príbeh o cudzincovi v spoločnosti začína, pohľad mi padol na prvé dve vety

Dnes mi zomrela mamička. Alebo možno už včera, ani neviem.

Voda v kanvici zovrela, nechala som ju chvíľu odstáť, nech má približne odporúčanú teplotu 80°C, až potom som čaj zaliala, pozrela von oknom na skoré ráno pri lese, na breh, kde skákal zajac pomedzi letom zožltnuté trávy, na skoré lúče, ktoré sa vpíjajú do ihličia borovíc, predstavujem si vôňu, ktorá sa dedinou nesie po daždi. Zmes mokrých ihličnanov a vlhkého asfaltu, pred dažďom úplne rozhorúčeného. To je pre mňa kúzelné dýchanie. Dýcham však čosi iné, dýcham ten rozospatý vzduch mojej izby, dýcham periny, do ktorých sa opäť vkladám a ešte spím a snívam ľahké a povrchné sny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Niektoré sny si vytváram sama a potom im začnem veriť. To som celá ja. Organizujem si výlety a účastníkmi zájazdu sú tí, ktorých tajne milujem a náš smer je určený miestami, ktoré by nás mali ovplyvniť a naplniť všetky túžby, znejú slová a sľuby, ktorým aj tak neverím, aj to sú sny ľahké a povrchné, také plytké, a predsa im obetujem svoju predstavivosť a hostím ich vo svojej mysli.

Vlastne, slovo milujem je príliš silné, ale aj sny bývajú o čosi silnejšie a prehnanejšie.

Keď už nie som v posteli, z misky sa kŕmim nejakou obilnou kašou s banánom, pijem ľadovú kávu, sedím na terase s notebookom pred očami, notebook je rozhorúčený a pália ma z neho prsty, píšem správu do Španielska, uložím tú časť, čo už som napísala, večer ju upravím a pošlem do krajiny majstrov futbalu, vraj bude otvorená niekde na zemi pri recepcii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Občas píšem veľmi hnevlivo, nálady a pocity sa striedajú.

Pod nebom som zhliadla niekoľko holubov a parašutistu. Mentolové cukríky sa rozkotúľali po stole, okolo vázy s osemnástimi narodeninovými ružami, na tento vek nie som hrdá, ani sa šiestym júlom nič nezmenilo. V ten deň sme si naliali ružové víno a v kruhu štrngali lesklými sklenenými pohármi, v obchode sme vyberali farby na steny, žltá, rubínová, marhuľová, mojím osobným víťazom sa jednoznačne stáva jantárová, potom som v aute, cestou domov čítala Hlavu XXII a svojím novým vekom som sa celý deň akosi nezaoberala, iba som si čítala facebookové priania, ktoré mi aj tak pripadajú akosi strojene.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Večer plánujeme cestu a mestá, v ktorých zastavíme, aby sme ich poznačili našimi stopami, Bologna, Rím v nočných svetlách pouličných lámp, Neapol, najradšej by som odparkovala auto niekde pri olivových poliach, chytila halúzku medzi prsty a odtrhla z nej jednu guľatú olivu. Vlastne ani neviem, v ktorom mesiaci plody dozrievajú. Alebo sa prejsť malým talianskym mestečkom, celkom neznámym a tajomným, s bielymi domami, farebnými okenicami, pelargóniami na balkónoch, v mestečku s výraznou mediteránskou arómou. Mať klobúk na hlave, občas do seba naliať minerálnu vodu a natrieť si plecia opaľovacím krémom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Len toľko. Že sa mám letne.

Je sezóna marhúľ, rajčín s bazalkou, kníh, osláv v záhradách, výletov a slnečných objatí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Teraz mi konečne do izby veje dýchateľný vzduch z lesa, hrá Jana Kirschner, hlava mi padá na plecia, vlasy mi kučeravejú, očami neustále žmurkám. Mám chuť cítiť na jazyku niečo kyslé, niečo svieže, niekoľko plátkov citrónov. Alebo chuť na pohár vína.

Tak čakám na pozvanie.

Jana Martišková

Jana Martišková

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som a pôsobím tu: jana mARTish, flickr, facebook, tumblr Zoznam autorových rubrík:  .pro life..trala..len krátko..deep..ani neviem..fotograf..pokusy.

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu