reklama

Dym

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Mám rada, keď mi piesne alebo vône pripomínajú pocity, je to prirodzené, sú to asociácie, čo ma neustále prenasledujú a ne(u)bránim sa im. Nechcem si z vlasov zmyť tú vôňu cigaretového dymu, cítim ju, kombináciu dymu a parfému Coco Mademoiselle a vidím február, reštauráciu so žltými stenami a všeličo iné, čo som si zapísala na hladký biely papier, schovala do nočného stolíka, zhasla som lampu a išla spať.

Na druhý deň ešte stále z pouličných lámp viseli cencúle, ešte stále tu bol sneh, ktorý začal padať v okamihu, keď som vyšla z hlučnej zafajčenej miestnosti s veľkými sklenenými oknami, keď mrzlo, určite mrzlo a z tmavej oblohy pomaly a riedko padali prvé snehové vločky. Na chvíľu som sa vytratila z gitarových melódií koncertu, nedala som si čiapku s kvetom, len ružový šál a rukavice, v noci, v meste, na chodníku stojím sama.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A padá sneh.

Vrátila som sa k vnútornému vianočnému osvetleniu, spolu sme pili hruškový džús, krútila som na stole fľašou, nervózne trhala etiketu, dupala podpätkami čižiem a sem-tam si pohladila nohu v sivých pančuchách. Potom si k nám prisadol D., každej nakreslil obrázky hradov, Trenčiansky, Beckov a Čachtice, a keďže nám tento cudzinec svojim smutným vianočným príbehom v neznámom meste nechcel kaziť náladu, len si vypil svoje vyprchané pivo a pokračoval v zúfalom sedení a čakaní pri dverách podniku. A my sme pokračovali v našich zúfalých rozhovoroch, ktoré pripomínali americké romantické komédie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obrázok Beckova som si odložila do peňaženky, takú malú drobnosť.

Obrázok blogu

Ocinko vravel, že rannou cestou do práce mu na displeji v aute svietilo - 15°C, to keď bol v doline, pri poliach, ja si v - 8°C mraze nesiem v plátenej taške korčule, mrznú mi vlasy, ale rieka zamrznutá nie je, plávajú v nej kačice, plávajú v hmle, v mrazivej vlhkosti posledných decembrových dní, štípe ma nos a nohy sa mi šmýkajú po chodníkoch, po uliciach. Ešte si v obchode kúpim farebný 36 obrázkový film a krém Garnier na suchú a veľmi suchú pleť. Vraj (o)chráni pred mrazom a inými vplyvmi počasia.

Pila som biely čaj a čítala vianočnú knihu "Človek nie je nikdy úplne šťastný".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V sklenom svietniku horel maxi kahanec.

21:44, slovami som zabila šancu, akúkoľvek nádej.

Sedela som na posteli v tureckom sede, keď som o tom hovorila, neopierala som sa. O chvíľu som sa už usmievala a povedala som "bude lepšie". Usmievala som sa, aby som neplakala.

Papája a sušený ananás, sladkosť, ktorá ma u(s)pokojuje.

Myslela som na to, že nechcem byť klbkom, ktoré si pohadzujú, ale chcem pliesť príbeh, lásku.

Dym som si z vlasov zmyla, aby som pri sebe necítila začiatok.

Horúca sprcha, symbolická očista pocitov.

Keby existoval krém, ktorý by ma ochránil aj od vonkajších vplyvov ľudí, teraz by som si s ním voňavo líhala do postele. Ale mám len žltý Garnier.

Jana Martišková

Jana Martišková

Bloger 
  • Počet článkov:  187
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som a pôsobím tu: jana mARTish, flickr, facebook, tumblr Zoznam autorových rubrík:  .pro life..trala..len krátko..deep..ani neviem..fotograf..pokusy.

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu